BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ ÖĞRETİM PROGRAMI FORMU(BÖP)
Öğrencinin Adı-Soyadı:
Sınıfı:
Öğrencinin Performans Düzeyi
Dikkat ,görsel, işitsel algıyı geliştirici çalışmalar yetersiz.
Kısa Dönemli Hedef
Bağımsız Dikkat yoğunlaştırma çalışmaları yapar.
Öğretimsel Hedef
1. Uyaran verildiğinde nesneye bakar.2. Hareket eden nesneyi gözleriyle takip eder.3. Elinde tuttuğu nesneyi gözleriyle inceler.4. Bakışlarını bir nesneden diğerine kaydırır
Öğretim Süreci
A) Öğretimin yapıldığı yer
B) Araç-gereçler
C)Öğretimde kullanılacak yöntem ve teknikler.
D) Süre
Dersin işlenişi
Değerlendirme(ölçü aracı kullanacak)
sınıf
Kalem boya,sulu boya,pastel boya, makas,resim kâğıdı, elişi kâğıdı,tutkal,fırça ve çevredeki nesneler
Anlatım,Soru-Cevap,Tüm beceri
3 oturum
Öğretmen dikkat çekme ve derse hazırlık kısmından sonra öğrenciye dikkat yoğunlaştırmak amaçlı öğrenciye farklı uyaranlar gösterir ve öğrencinin bu uyaranlara öğrencinin bakması için yönerge verir. Uyarana tepki gösterdiğinde öğrenci “Aferin ne kadar güzel baktın” diyerek davranış pekiştirilir. Öğretmen farklı uyaranlarla bu çalışmayı tekrarlar. Daha sonra hareket eden nesnelerle gözleri ile takip etmek amacıyla öğrenciye yönerge verir. Yönergeye uyan öğrenciye “Aferin ne kadar güzel takip ediyorsun” diyerek davranış pekiştirilir. Daha sonra elinde tuttuğu nesneyi gözleri ile inceleme ve bakışları ile bir nesneden diğerine kaydırma çalışması yapılır. Doğru davranışlar hemen pekiştirilir.Yanlış tepkilerden sunum tekrarlanır.
Öğretmenin Adı Soyadı:
DEĞERLENDİRME
Bildirimler
Ölçüt
Yönerge
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
Uyaran verildiğinde nesneye bakar.
¾
Elimdeki nesneye bak.
Hareket eden nesneyi gözleriyle takip eder.
¾
Elimdeki nesneye bak.
Elinde tuttuğu nesneyi gözleriyle inceler.
¾
Elinde tuttuğun nesneyi incele.
Bakışlarını bir nesneden diğerine kaydırır
¾
Önündeki nesnelere bak.
Değerlendirme Sistemi: +: Bağımsız S: Sözel yardım
M: Model olma F: Fiziksel yardım
8 Şubat 2008 Cuma
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder