……………………………ÖZEL EĞİTİM VE REHABİLİTASYON MERKEZİ BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PLANI DEGERLENDİRME FORMU
Öğrencinin;
Tarih:
Adı soyadı
Doğum Tarihi
Cinsiyeti: YAŞI: Gün: Ay: Yıl:
1.TIBBİ ÖYKÜ (TANIMLAMA)
Değerlendirme planı
Tarih
Kimler Tarafından Nerede Yapıldı?
Sonuçlar
Nörolojik Değerlendirme
Odyolojik Değerlendirme
2. EĞİTSEL DEĞERLENDİRME
PSİKOLOJİK ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
GELİŞİMSEL DEĞERLENDİRME
FİZİKSEL GELİŞİM DEĞERLENDİRİLMESİ
AİLENİN DEĞERLENDİRİLMESİ
3. KARAR
4. PLANLAMA
Hizmet Türü
Bireysel Eğitim
Fizyoterapi
Seanslı Grup Eğitimi
Yarım Günlük Grup Eğitimi
Tam Günlük Grup Eğitimi
Ev Destekli Eğitim
Evde Hizmet
Diğer
Uygulanacak Programlar
Yöntemler ve Teknikler
5. İZLEME
Programın Uygulamasından Sorumlu Olacak Meslek Elamanları
Değerlendirme Süresinde Kullanım Formal ve İnformal Araçlar
Değerlendirmeye Katılan Ekip Üyeleri
Değerlendirmeye Katılan Aile Üyeleri
Açıklama: Bu formda kullanılan simgelerden “–“ (eksi) öğrencinin o beceriyi gerçekleştiremediğini, “+” (artı) bağımsız olarak gerçekleştirebildiğini; “Y” harfi yardımla gerçekleştirdiğini gösterir. Bu form, çocuğun kayıt tarihine göre yılda 3 (üç) kez (4 ayda bir) doldurulur.
Yapamaz (-) Yapar (+) Yardımla Yapar (Y)
Tarih
Tarih
Tarih
1-ÖZBAKIM BECERİLERİ
-/+/Y
-/+/Y
-/+/Y
A) Tuvalet Becerileri
1. Jestlerle tuvaletinin geldiğini belli eder
2. Seslerle ve sözlerle tuvaletinin geldiğini belli eder
3. Yetişkin gözetiminde çiş yapmak için tuvalet kullanır
4. Gündüzleri uzun sürelerle (2-3saat) kuru kalır
5. Yönlendirilmeksizin kendi başına çişini yapar
6. Yönlendirildiğinde kendi başına çişini yapar
7. Yetişkin gözetiminde kaka yapmak için tuvalet kullanır
8. Yönlendirildiğinde kendi başına kakasını yapar
9. Kaka kontrolü vardır
10.Yönlendirilmeksizin kendi başına kakasını yapar
11. Bildiği bir tuvalette bağımsız olarak tüm tuvalet gereksinimlerini karşılar
12. Bilmediği bir tuvalette bağımsız olarak tüm tuvalet gereksinimlerini karşılar
B) Yemek yeme
1. Annesinin memesinden yada biberondan beslenir
2. Farklı türdeki besinleri kabul eder
3. Dökerek elleriyle yemek yer
4. Küçük lokmalara bölündüğünde anne babasının yediği yiyecekleri yer
5. Ezildiğinde anne babasının yediği yiyecekleri yer
6. Yiyecekleri çiğner
7. Kaşıkla verildiğinde püre haline getirilmiş yiyecekleri yer
8. Yardımla bardaktan su içer
9. Bisküvi gibi katı yiyecekleri kendi başına yer
10. Dökerek bardaktan su içer
11. Bütün bir yiyecekten ısırıklar alarak yiyeceği yer
12. Pipetle sıvı içer
13. Dökerek kaşıkla yemek yer
14. Dökmeden bardaktan su içer
15. Kaşıkla verildiğinde hafif pütürlü olan yiyecekleri yer
16. Yiyecekleri yenilmeyen maddelerden ve yenilebilen maddeleri yenilmeyen bölümlerinden ayırır
17. Kaşık kullanarak katı yiyecekleri yer
18. Bozulmuş, kirli yiyecekleri bilir ve bunları yemekten kaçınır
19. Paketlenmiş yiyecekleri açar
20. Elleriyle meyve soyar
21. Bir su kaynağından (lavabo gibi) su içer
22. Sandviç yer
23. Çatal, kaşık ya da ellerinden uygun olanı kullanarak kendi kendine yemek yer
24. Kaşık kullanarak sıvı yiyecekleri yer
25. Çatal kullanarak yemek yer
26. Çatal ve bıçak kullanarak yemek yer
27. Kahvaltı yapar
C) Giyinme / Soyunma
1. Soyunmaya yardımcı olur
2. Şapkasını çıkarır
3. Şapkasını giyer
4. Çoraplarını çıkarır
5. Çoraplarını giyer
6. Bağcıksız ayakkabılarını çıkarır
7. Bağcıksız ayakkabılarını giyer
8. Bağcıklı ayakkabılarını çıkarır
9. Bağcıklı ayakkabılarını giyer
10. Lastikli pantolonunu çıkarır
11. Lastikli pantolonunu giyer
12. Kazağını çıkarır
13. Kazağını giyer
14. Tişörtünü çıkarır
15. Tişörtünü giyer
16. Gömleğini çıkarır
17. Gömleğini giyer
18. Ceketini/paltosunu/mantosunu çıkarır
19. Ceketini/paltosunu/mantosunu giyer
20. Pantolonunu çıkarır
21. pantolonunu giyer
22. Elbisesini çıkarır
23. Elbisesini giyer
24. Giysisindeki düğmeleri açar
25. Giysisindeki düğmeleri kapatır
26. Giysisindeki fermuarları açar
27. Giysisindeki fermuarları kapatır
28. Giysisindeki bağcıkları çözer
29. Giysisindeki bağcıkları bağlar
30. Pantolon kemerini çıkarır
31. Pantolon kemerini takar
32. Papyonunu takar
33. Papyonunu çıkarır
34. Kravatını çıkarır
35. Kravatını takar
36. Külotlu çorabını/taytını çıkarır
37. Külotlu çorabını/taytını giyer
38. Eteğini çıkarır
39. Eteğini giyer
40. Cüzdan Kullanır
41. Sırt çantası kullanır
42. Giysilerine uygun aksesuarı kullanır
43. Kaşkolünü çıkarır
44. Kaşkolünü bağlar
45. Tek parmaklı eldivenlerini çıkarır
46. Tek parmaklı eldivenlerini giyer
47. Beş parmaklı eldivenlerini çıkarır
48. Beş parmaklı eldivenlerini giyer
49. Yağmurluğunu çıkarır
50. Yağmurluğunu giyer
D) Temizlik ve Bakım
1. Ağzını peçete kullanarak siler
2. Ellerini yıkar ve kurular
3. Hapşırırken / öksürürken / burnunu silerken mendilini kullanır
4. Burnunu temizler
5. Kağıt havlu ile ellerini kurular
6. Yüzünü yıkar ve kurular
7. Yıkanmayı ve banyo yaptırmayı tolere eder
8. Dişlerinin fırçalanmasını tolere eder
9. Hafif sabunlu bir temizlik bezi verildiğinde vücudunun bazı bölgelerini temizler
10. Banyo yaparken mahrumiyetini korur.
11. El kurutma makinelerini kullanarak ellerini kurutur.
12. Dişlerini Fırçalar.
13. Ayaklarını yıkar ve kurular.
14. Saçlarını yıkar ve kurular.
15. Saçlarına şekil vermek için tarak ve fırça kullanır.
16. Duş alır.
17. Banyo yapar.
18. Saç kurutma makinesi ile saçlarını kurutur.
19. Saçı için aksesuarlar kullanır.
20. Bir pamuk çubukla kulaklarını temizler.
21. Ağız sıvılarını /gargaraları kullanır.
22. Diş ipi kullanır.
23. Saç şeklini korumak için saça şekil veren ürünleri ya da yöntemleri kullanır.
2-DİKKAT YOĞUNLAŞTIRMA
A) El Göz Koordinasyonunu Geliştirme
1. Boncukları kavanoza atma becerisi.
2. İstenilen objeyi gösterme becerisi.
3. El göz koordinasyonu.
4. Göz kontağını kurma becerisi.
5. Parmakla çizgi takibi becerisi.
6. Boncukları çubuktan çıkarma becerisi.
7. Boncukları çubuğa geçirme becerisi.
8. Küpleri üst üste dizme becerisi.
9. Şekilleri yerine takma becerisi.
10. Serbest boyama becerisi.
11. Sınırlı Boyama Becerisi
12. Modele bakarak çizgi çizme becerisi.
13. Sıralama becerisi.
14. Modele bakarak sıralama becerisi.
15. Kağıt yırtma becerisi
16. Kağıt yapıştırma becerisi
17. Makas kullanma becerisi
B) Bellek Ve Dikkat
1. Objeleri tanıma
2. Objeleri ayırt etme
3. Resim yorumlama
Resim gösterdikten sonra resimdeki objelerin isimlerini söyleme
C) BİLİŞSEL GELİŞİM
c. 1. Miktar ifade eden sözcükler
1.Aynı özellikteki nesneleri eşleştir.
RENK : Aynı renkteki nesneleri eşleştirir
ŞEKİL : Aynı şekildeki nesneleri eşleitirir
BÜYÜKLÜK : Aynı büyüklükteki nesneleri eşleştirir
2.benzer özellikteki nesneler arasından farklı olanı ayırt eder
RENK : Benzer renkteki nesneler arasından farklı renkteki nesneleri ayırt eder
ŞEKİL : Benzer şekildeki nesneler arasından farklı şekildeki nesneleri ayırt eder
BÜYÜKLÜK : Benzer büyüklükteki nesneler arasından farklı büyüklükteki nesneleri ayırt eder
YAPI : Benzer yapıdaki nesneler arasından farklı yapıdaki nesneleri ayırt eder.
c. 2. Zıt Benzerlikler
Anne (kadındır) Baba (erkek)
Yaz (sıcaktır) Kış (soğuk)
Soba (sıcaktır) Buzdolabı (soğuk)
Top (yuvarlaktır) kalem (düz)
Gece (karanlıktır) gündüz (aydınlık)
c. 3 . Nesne Sıralama
1.Renkli çivilerle yapılan basit örtüyü soldan sağa
kopya eder (İki renk: Kırmızı+Mavi+Kırmızı+ Mavi
+……)
2.İki , üç nesneyi büyüklüğüne göre dizer.
3.Bebeklerde yada resimlerle günlük rutin işleri sıralar
4.Günlük olayları sıraya dizer (Kahvaltı, öğle yemeği vb. )
5.İki farklı özellikteki nesneleri iki özelliğe göre sıralar ( Yeşil daire,kırmızı üçgen, vb.
6.İki farklı özelliği olan nesnelerle yapılmış örüntüyü
kopya eder (Kırmızı kare+sarı üçgen+kırmızı kare+.)
c. 4. Kavramları tanır / tanımlar
Büyük Küçük kavramını tanır / tanımlar
Uzun Kısa kavramını tanır / tanımlar
Geniş Dar kavramını kazanma becerisi
Dolu Boş kavramını kazanma becerisi
Az Çok kavramını kazanma becerisi
Geniş Dar kavramını kazanma becerisi
Sıcak Soğuk kavramını kazanma becerisi
Uzak yakın kavramını kazanma becerisi
Güzel Çirkin kavramını kazanma becerisi
Temiz kirli kavramını kazanma becerisi
Yukarı-Aşağı kavramlarını tanır / tanımlar
Ağır-hafif kavramlarını tanır / tanımlar
Kalın-ince kavramlarını tanır/ tanımlar
En büyük-En küçük kavramlarını tanır/tanımlar
En uzun-En kısa kavramlarını tanır/ tanımlar
Daha ağır kavramlarını tanır-tanımlar
En ağır- En hafif kavramlarını tanır/ tanımlar
En az- En çok kavramlarını tanır/ tanımlar
En büyük –En küçük kavramlarını tanır / tanımlar
En yukarı – En aşağı kavramlarını tanır / tanımlar
c. 5. Mekan Kavrama
c. 6. Zaman Kavrama
Yıl kavrama
Ay kavramı
Hafta Kavramı
Saat kavramı
Dakika kavramı
Saniye kavramı
Gece kavramı
Gündüz kavramı
c. 7.Ölçü Birimi
Ağırlık kavramı
Uzunluk kavramı
c. 8. Sayı kavrama
Ritmik sayma
Sayı sembollerini tanıma
Sayı obje eşleme
Sayı sayı eşleme
c. 9. Para Kavramı
1. Metal paraları eşleştirir.
2. Kağıt paraları eşleştirir.
3. Metal ve kağıt paraları gruplar.
4. Metal paraları tanır.
5. Metal paraları tanımlar.
6. Kağıt paraları tanır.
7. Kağıt paraları tanımlar.
8. 5 tane 100 bin liranın 500 bin lira ettiğini bilir
9. 2 tane 500 bin liranın 10 milyon ettiğini bilir
10. 2 tane 5 milyon liranın 1 milyon ettiğini bilir
11. Metal paraları değerlerine göre sıralar
12. Kağıt paraları değerlerine göre sıralar
13. Bir şey almak istediğinde paranın yeterli olduğunu bilir
3. FİZİKSEL GELİŞİM
A. Küçük Kas Gelişimi
1.Parmakları açma-kapama becerisi
2.Kalemi elle tutma becerisi
3.Kalemi parmakla tutma becerisi
4.Kağıt yırtma becerisi
5.Kağıt buruşturma becerisi
6.Makas kullanma becerisi
7.Boncukları ipe geçirme becerisi
8.Küpleri üst üste dizebilme becerisi
B. Büyük Kas Gelişimi
1.Yürüme becerisi
2.Koşma becerisi
3.Basamak çıkma becerisi
4.Basamak inme becerisi
5.Tek ayak üzerinde durma becerisi
6.Tek ayak üzerinde zıplama becerisi
7.Çift ayakla zıplama becerisi
4. AKADEMİK BECERİLER
A. İletişim Becerileri
a.1. Anlama ( Alıcı Dil Becerileri )
1.Sıra alır: (Oyunda, etkileşim sırasında sıra alır.)
2.Diğerlerini taklit eder.
3.Dikkatini konuşana yöneltir konuşanı dinler.
4.Jestlere basit yönergelere tepki verir.
5.İstenilen nesneyi gösterir verir
6.Gösterilen resimler arasından seçim yapar.
7.Eylem bildiren yönergelere tepki verir: (gel,al,boya,ye vb. gibi yönergelere uyar / uymaya çalışır)
8.niteleme bildiren sözcüklere tepki verir:(büyük,küçük,güzel vb. sıfat sözcükleri.)
9.yer bildiren yönergelere tepki verir:(kalemi masanın altına koy gibi.)
10.İki aşamalı yönergeleri anlar ve
Uyar
11.Tekil ve çoğulları anlar.
12.Benim senin gibi sahiplik eklerini anlar.
13.İki nesne araından olmayanı gösterir:( Makas OLMAYANI gösterir.)
14.Eylem anlatan resimler gösterildiğinde olmayanı gösterir: (Yazı yazmayanı göster gibi)
15.Niteleme bildiren anlatımlarda olmayanı gösterir.
a.2. Konuşma (İfade Etme) Becerileri
1.Konuşamaz
2.Jest ve hareketlerle kendini ifade eder.
3.İsim sözcüklerini kullanır: (tek sözcük ile iletişim kurar.)
4.Eylem bildiren sözcükleri kullanır.
5.İsim ve fiil sözcüklerini birlikte kullanır: (iki sözcüklü cümle kurar.)
6.Niteleme belirten sözcükleri kullanır:(büyük,küçük,güzel vb. Sıfat sözcükleri.)
7.Sahiplik bildiren sözcükleri kullanır:(benim,senin,onun vb.)
8.Olumsuzluk bildiren sözcükleri kullanır:(hayır,yok,değil vb.)
9.İşaret sözcükleri kullanır:(bu,şu,o vb.)
10.Yer bildiren sözcükleri kullanır:(altında,üstünde,yanında vb.)
11.Üç sözcüklü cümleler kullanır ve,hayır,fakat gibi sözcükler kullanır.
12.Evet,hayır sözcüklerini kullanır.
13.Nerede ?,kim?,nasıl?,nezaman?,ne? Vb.’ ile başlayan sorulara cevap verir.
14.Çoğul kullanır.
15.Soru sorar.
16.Olan olylar hakkında konuşur.
17.Konuşma başlatır.
18.Konuşmayı sürdürür, bitirir.
B. Yazma Becerileri
b.1. Çizme Kopya Etme
1.Kalemi rahat tutar.
2.Kağıdın üzerine vurarak çizgiler çizer.
3.Karalar.
4.Çizgi çizer.
5.İki nokta arasını birleştirir.
6.Düz çizgileri üzerinden gider.
7.Eğri çizgilerin üzerinden gider.
8.Noktalı çizgilerin üzerinden gider (yatay,dik,eğik vb. )
9.Başlangıç ve bitiş noktaları belirlenmiş çizgi çizer (Yatay,dik,eğik vb. )
10.Düz çizgileri bakarak çizer.
11.Eğri çizgileri bakarak çizer.
12.Ev, insan gibi bildiği nesnelerin resimlerini çizer.
13.Şekillerin içini boyar.
b.2. Yazma ve Okuma Becerileri
1.Adının harflerinin üzerinden gider.
2.Adını bakarak yazar ve okur.
3.Adını bakmadan yazar ve bakarak okur.
4.Adresinin üzerinden giderek yazar ve bakarak okur.
5.Adresini bakarak yazar ve okur.
6.Adresini bakmadan yazar ve bakarak okur.
7.Telefon numarasını bakarak yazar ve okur.
8.Telefon numarasını bakarak yazar ve okur.
9.Doğum tarihini bakarak yazar ve okur.
10.Doğum tarihini bakmadan yazar ve bakarak okur.
11.Çok basit bazı formları doldurur ve okur.
12.Sözcük cümlelerini bakmadan yazar ve bakarak okur.
13.El yazısı ile harf / sözcük kopya eder ve bakarak okur.
C. Anlama Becerileri
1.Yazılı yönergelere uyar.
2.Sözcüklerin farklı anlamlarını bilir / kullanır.
3.Yazılı parçanın ne hakkında olduğunu hatırlar.
4.Olayların / düşüncelerin sırasını anlar.
5.Parça hakkında sorulara cevap verir.
6.Parçadaki komiklikleri ve saçmalıkları anlar.
7.Okuduklarının gerçek mi / hayali mi olduğunu anlar.
8.Kitapların ‘İÇİNDEKİLER’ bölümünü kullanır.
9.Basit neden-sonuç ilişkilerini anlar.
10.Parçaya ait tahmini soruları yanıtlar.
D. Matematiksel Beceriler
d.1. Sayı Sayma, Yazma ve Okuma Becerileri
1.Ezbere 5’e kadar sayar.
2.Dokunarak 5’e kadar sayar.
3.0-5 arası sayıları aynı sayıdaki nesnelerle eşleştirir.
4.0-5 arası sayıları eşleştirir.
5.0-5 arası sayıları tanır.
6.0-5 arası sayıları tanımlar.
7.0-5 arası sayıları bakarak tanımlar.
8.0-5 arası sayılara bakmadan yazar.
9.Ezbere 10’a kadar sayar.
10.Dokunarak 10’a kadar sayar.
11.6-10 arası sayıları eşleştirir.
12.6-10 arası sayıları aynı sayıdaki nesnelerle eşleştirir.
13.6-10 arası sayıları tanır.
14.6-10 arası sayıları tanımlar.
15.6-10 arası sayıları bakarak yazar.
16.6-10 arası sayıları bakmadan yazar.
17.Birinci,ikinci,üçüncü,dördüncü,beşinci kavramlarını gösterir.
18.Birinci,ikinci,üçüncü,dördüncü,beşinci kavramlarını söyler.
19.Altıncı,yedinci,sekizinci,dokuzuncu,onuncu kavramlarını gösterir.
20.Altıncı,yedinci,sekizinci,dokuzuncu,onuncu kavramlarını söyler.
21.10 ile 20 arasında kendisine gösterilen rakamı 4 kezden 3’ünde okur ve yazar
22.10 ile 20 arasında kendisine söylenen rakamı 4 kezden 3’ünde yazar
23.5’ er 5’er gruplanmış 10 gerçek nesneyi kullanarak 4 kezden 3’ünde
24.5’ten 10’a 5’er 5’er sayar
25.Resimli kartta 5’er 5’er gruplanmış 10 nesne resmini 4 kezden 3’ünde 5’er sayar
26.Tek basamaklı bir sayıdan onluk bozarak tek basamaklı bir sayıyı çıkarır ve yaptığı işlemi anlatır
27.İki basamaklı sayıdan onluk bozmadan tek basamaklı bir sayıyı çıkarır ve yaptığı işlemi anlatır
28.İki basamaklı sayıdan onluk bozarak tek basamaklı bir sayıyı çıkarır ve yaptığı işlemi anlatır
29.5’er 5’er gruplanmış 100 gerçek nesneyi kullanarak 4 kezden 3’ünde 100 e kadar 5’er 5’er sayar
30.Resimli kartta, 5,er 5,er gruplanmış 100 nesne resmini kullanarak 4 kezden 3 ünde 100 e kadar 5’er 5’er sayar
31.5 ve 5 in katlarından başlayarak 4 kezden 3 ünde 100 e kadar 5 er 5 er sayar
32.10 er10 arr gruplanmış 100 gerçek nesneyi kullanarak 4 kezden 3’ünde 100 e kadar 10 ar 10 ar sayar
33.Resimli kartta, 10ar 10 ar gruplanmış 100 nesne resmini kullanarak 4 kezden 3 ünde 100 e kadar 10’ar 10’ar sayar
34.10 ve 10 un katlarından başlayarak 4 kezden 3 ünde 100 e kadar sayar
35.2’şer 2’şer gruplanmış 10 gerçek nesneyi kullanarak4 kezden 3 ünde 10’a kadar 2 şer 2 şer sayar
36.Resimli kartlarda 2’şer 2’şer gruplanmış 10 gerçek nesneyi kullanarak 4 kezden 3’ünde 10 kadar 2’şer 2’şer sayar
37.Resimli kartlarda 2’şer 2’şer gruplanmış 10 nesne resmi 4 kezden 3’ünde, 10 kadar 2’şer 2’şer sayar
38.2 ve 2 nin katlarından başlayarak,4 kezden 3’ünde, 10 kadar sayar
39.2’şer 2’şer saymada aynı basamaklar, 2’şer 2’şer 20’ye 50’ye varan 100’e kadar sayma için tekrarlanır
40.Gerçek nesneleri kullanarak 4’kezden 3’ünde,20’den geriye
41.Doğru 1’er 1’er sayar
42.Resimli karttaki 10 nesne resmini, 4 kezden 3’ünde,10’dan
43.Geriye doğru 1’er 1’er sayar
44.10’dan geriye doğru, 4 kezden 3’ünde, 2’ şer 2’ şer sayar
45.Verilen bir sayıdan başlayarak, 4 kezden 3 ünde, 1’ er 1’ er
46.geriye doğru sayar
47.Geriye doğru saymada son dört aşama, 20’den geriye 1’ er 1’ er sayma,50’den geriye 1’ er 1’ er sayma, 50’den geriye 1’ er 1’ er sayma 100 den geriye 1’ er 1’ er sayma,10’dan geriye 5’ er 5’ er sayma, 20’den geriye 5’er 5’er sayma, 20’den geriye 10’ar 10’ar sayma becerileri için de tekrarlanır.
48.5’er 5’er gruplanmış 20 gerçek nesneyi kullanarak 4 kezden 3’ünde 5’den 20’ye kadar 5’er 5’er sayar
49.Resimli kartta, 5’er 5’er gruplanmış 20 nesne resmine 4 kezden 3’ünde 5’ er 5’ er sayar
50.5’er 5’er gruplanmış 20 gerçek nesneyi kullanarak 4 kezden 3’ünde 5’ten 20’ye kadar 5’er 5’er sayar
51.Resimli kartta,5’er 5’er gruplanmış 20 nesne resmini 4 kezden 3’ünde,5’er 5’er sayar
52.Gerçek nesneleri kullanarak 4 kezden 3’ünde,1’den 50’ye kadar 1’er 1’er sayar
53.Resimli karttaki 50 nesne resmini 4 kezden 3’ünde 1’er 1’er sayar
54.20 ile 50 arsaında kendisine gösterilen sayıyı,4 kezden 3’ünde yazar
55.5’er 5’er gruplanmış 50 gerçek nesneyi kullanarak 4 kezden 3’ünde 5’ten 50’ye kadar 5’er 5’er sayar
56.Resimli kartta 5’er 5’er gruplanmış 50 nesne resmini 4 kezden 3’ünde 5’er 5’er sayar
57.10’ar 10’ar gruplanmış 50 gerçek nesneyi kullanarak 4 kezden 3’ünde 10’ar 10’ar 50’ye kadar sayar
58.Resimli kartta 10’ar 10’ar gruplanmış 50 nesne resmini 4 kezden 3’ünde 50’ye kadar 10’ar 10’ar sayar
59.10 ve 10’un katlarından başlayarak 4 kezden 3’ünde 50’ye kadar 10’ar 10’ar sayar
60.Gerçek nesneleri kullanarak 3 kezden 3’ünde 1’den 100’e kadar 1’er 1’er sayar
61.Resimli kartta 100 nesne resmini 4 kezden 3’ünde 1’er 1’er sayar
62.Verilen bir sayıdan başlayarak 4 kezden 3’ünde 100’e kadar 1’er 1’er sayar
63.50 ile 100 arasında kendisine gösterilen sayıyı,4 kezden 3’ünde okur ve yazar
64.50 ile 100 arasında kendisine söylenen sayıyı,4kezden 3’ünde okur ve yazar
65.50 ile 100 arasında kendisine söylenen sayıyı 4 kezden 3’ünde yazar
66.500’e kadar 1’er 1’er,4 kezden 3’ünde sayar.100 ile 500 arasında kendisine söylenen sayıyı 4 kezden 3’ünde okur ve yazar
67.500’e kadar 5’er 5’er 4 kezden 3’ünde sayar
68.500’e kadar 10’ar 10’ar ,4 kezden 3’ünde sayar
69.500’e kadar 50’şer 50’şer 4 kezden 3’ünde sayar
70.1000’e kadar 1’er 1’er 4 kezden 3’ünde sayar
71.500 ile 1000 arasında kendisine gösterilen sayıyı, 4 kezden 3’ünde okur ve yazar
72.500 ile 1000 arasında kendisine gösterilen sayıyı, 4 kezden 3’ünde yazar
73.1000’e kadar 5’er 5’er 4 kezden 3’ünde sayar
74.1000’e kadar 10’ar 10’ar 4 kezden 3’ünde sayar
75.1000’e kadar 50’şer 50’şer, 4 kezden 3’ünde sayar
76.1000’e kadar 100’er 100’er 4 kezden 3’ünde sayar
77.Gerçek nesnelerle,4 kezden 3’ünde toplama işlemi yapar ve işlemi okur
78.Tek basamaklı bir sayı ile tek basamaklı bir sayıyı 4 kezden 3’ünde toplar ve yaptığı işlemi anlatır
79.İki basamaklı bir sayı ile elde gerektirmeyen tek basamaklı bir sayıyı 4 kezden 3’ünde toplar ve yaptığı işlemi anlatır
80.İki basamaklı bir sayı ile elde gerektiren tek basamaklı bir sayıyı 4 kezden 3’ünde toplar ve yaptığı işlemi anlatır
81.Gerçek nesneler ile,4 kezden 3’ünde çıkarma işlemi yapar ve işlemi okur
82.Resimli nesne kartları ile,4 kezden 3’ünde çarpma işlemi yapar ve işlemi okur
83.Tek basamaklı bir sayıdan tek basamaklı bir sayıyı çıkarır ve yaptığı işlemi anlatır
84.Tek basamaklı bir sayıdan 10’luk bozmadan tek basamaklı bir sayıyı çıkarır ve yaptığı işlemi anlatır
d.2. Toplama, Çıkarma,Çarpma Ve Bölme İşlem Becerileri
1. 0-5 arası sayıları kullanarak iki farklı nesne grubunu bir araya getirir
2. İki set nesne resmini (+) artı işareti kullanarak,sararak bir araya getirir ve sonucu yazar
3. Sayıları kullanarak 0-5 arası toplama yapar
4. 6-10 arası toplama yapar
5. Çift basamaklı sayılarla, tek basamaklı eldesiz toplar
6. Çift basamaklı sayılarla, çift basamaklı sayıları eldesiz toplar
7. Çift basamaklı sayılarla, çift basamaklı sayıları eldeli toplar
8. 5 nesne arasında istenilen sayıdaki nesneyi ayırır
9. 10 nesne arasından istenilen sayıdaki nesneyi (-)
işaretini kullanarak ayırır ve sonucu yazar
10. Sayıları kullanarak 0-10 arası çıkarma yapar
11. Sayıları kullanarak 0-10 arası toplama yapar
12. Çift basamaklı sayılardan tek basamaklı sayıları ondalık bozmadan çıkarır
13. Çift basamaklı sayılardan çift basamaklı sayıları ondalık bozmadan çıkarır
14. Çift basamaklı sayılarla ondalık bozarak çıkarır
15. Bağımsız olarak toplama ve çıkarma işlemi yapar
16.Bağımsız olarak çarpma ve bölme işlemi yapar
17. Bağımsız olarak matematik problemlerini çözer
E. Para Kullanımı
1. Para kullanamıyor.
2.Paranın değerini bilmese de para kullanıyor
3.Şeker, süt, ekmek gibi düzenli kullanılan maddelerin fiyatlarını biliyor.
4.Parayı sadece günlük alış-veriş amacıyla kullanabiliyor.
5.İleride yapacağı harcamalar için biraz para biriktiriyor.
6.Kendi parasını nasıl kullanacağını kendisi organize ediyor.
7.Banka defteri ve çek defteri kullanabiliyor.
F.Para Değer Bilgisi
1. Paranın değerini bilmiyor.
2. Bozuk paraları biliyor.
3. Tüm paraları biliyor.
4. Bin lira ile iki bin lirayı toplaya biliyor
5. 10 bin lira ile 5 bin lirayı toplayabiliyor
6. 100 bin liraya kadar olan para birimlerini toplayabiliyor (15 bin
artı 20 bin artı 35 bin )
7. 100 bin liraya kadar olan para birimlerinden birbirini
çıkarabiliyor ( 50 bin eski 25 bin, 60 bin eski 15 bin)
G. Saat Okuma
1. Saatle bakarak zamanı bilemiyor.
2. Saat başlarını bilebiliyor.
3. Yarım saatleri saate bakarak söylüyor.
4. Çeyrek var ve çeyrek geçeleri bilebiliyor.
5. Saati ve dakikaları söyleyebiliyor.
6. 24 saatin herhangi bir zamanını söyleyebiliyor
4. SOSYAL YAŞAMA UYUM BECERİLERİ
A. Boş Zaman Aktiviteleri
1. Uygun olmayan ve sürekli tekrar ettiği davranışları engellemek için meşgul edilmesi gerekiyor.
2. Bir başkası tarafından meşgul edildiği koşulda bir aktivite ile ilgili
ilgilenebiliyor (kısa süreler için)
3. Boş zamanlarda TV seyretmek, radyo ve teyp dinlemek gibi aktivitelerle kendisini meşgul edebiliyor.
4. Basit aktivitelerle kendi kendine meşgul olabiliyor (oyuncaklarıyla oyun oynama)
5. Kendisini meşgul etmek için değişik araçlar kullanıyor (top oynama, bisiklet binme, gazete ve dergilere
bakma)
6. Karmaşık aktivitelerle kendisini meşgul edebiliyor (resim yapma, kısa yürüyüşler,körebe, saklambaç
7. Bir şey oluşturmaya dayalı, aktivitelerle kendisini meşgul edebiliyor (karmaşık oyunlarla, dışarıya çıkma,
pastane/sinemaya gitme, değişik el işleri, özel meraklar)
B. Evde Güvenliğin Farkında Olmak
1. Kendisine, başkalarına, eşyalarla zarar vermemesi için sürekli kontrol edilmesi gerekiyor.
2. Basit güvenlik önlemleri alıyor fakat uyarılması gerekiyor
(örneğin, soba sıcak yaklaşma, bıçağa dikkat
et kesebiliyor)
3. Tehlikeli aletlere karşı uygun güvenlik önlemlerini alıyor (ütü, soba, ateş, bıçak, kibrit).
4. Tehlikeli aletlerin farkında onları kullanırken tüm güvenlik
önlemlerine dikkat edilebiliyor.
C. Toplumsal İlişki
c.1. Kişilerle
1. Başkasıyla ilişkiye geçemiyor
2. Sadece tanıdığı kişilerle ilişki kuruyor.
3. Tanımadığı kişilerle teşvik edilirse ilişki kurabiliyor.
4. Tanımadığı kişilerle ilişki kuruyor fakat aşırı samimiyet gösteriyor
5. Tanıdığı veya tanımadığı kişilerle uygun şekilde sınırlı ilişki kuruyor (selamlaşıyor, nasılsınız diyor
6. Karşılaştığı kişilerle uygun şekilde ilişki kuruyor ve sohbet edilebiliyor.
c.2. Gruplarla
1. Gurup aktivitelerine katılmıyor.
2. Gurup aktivitelerine katılıyor fakat uygun olmayan davranışlar (oyuncak alma,vurma vs)
3. Kontrol edilirse grup aktivitelerine katılıyor uygun şekilde davranıyor.
4. Arkadaş gruplarına teşvik edilmeden katılıyor fakat pasif davranıyor Grup içinde yönlendirilmesi
gerekiyor.
5. Arkadaş gruplarına teşvik edilmeden katılıyor ve grupta aktif olarak yer alıyor.
6. Duruma göre kendinden küçük, yaşıt veya kendinden büyüklerin olduğu gruplara katılıyor ve her
ortama uygun davranışlar gösteriyor.
D. Evcil Yetenekler
d.1. Yatak Yapma
1. Yatağının bir başkasının yapması gerekiyor
2. Yardım edilirse yastığını düzeltiyor.
3. Yardımla yastık, çarşaf, yorganını düzeltiyor
4. Yardımsız yatağını düzeltiyor fakat hatırlatmak gerekiyor
5. Hatırlatılmadan gerektiğinde yatağını düzeltiyor.
6. Yardım gerekirse yastık kılıfını geçiriyor, çarşafı geçiriyor, nevresimi değiştiriyor.
7. Yardım edilmeden yastık kılıfını, çarşafı, nevresimi değiştirebiliyor
d.2. Masa Hazırlama
1. Yemek masasını başkasını hazırlaması gerekiyor.
2. Yardım edilirse tabak, çatal, bardak, vs.masaya getiriyor.
3. Yardım edilmeden tabak,çatal,bardak, vs. masaya getiriyor fakat hatırlatılması gerekiyor.
4. Hatırlatılmadan yemek masası için gerekli malzemeleri masaya getiriyor
5. Hatırlatılmadan yemek masası için gerekli malzemeleri masaya getiiyor ve düzgün yerleştiriyor.
d.3.Bulaşık Yıkama
1. Bulaşık yıkayamıyor.
2. Yardımla çatal, kaşık, bardak vs. yıkayabiliyor.
3. Yardımsız çatal, kaşık, bardak, vs. yıkayabiliyor.
4. Yardımla tabak, tencere, tava vs.yıkayabiliyor.
5. Yardımsız tabak, tencere, tava vs. yıkayabiliyor.
6. Bulaşık suyunu hazırlaması için yardım gerekiyor (ısıtma,deterjan vs.) 7. 7. Bulaşığı yardımsız yıkıyor.
8. Yardımsız bulaşık suyunu hazırlayabiliyor ve hiçbir yardım gerektirmeden tüm bulaşıkları yıkayabiliyor.
d.4. Çamaşır Yıkama
1. Çamaşırlarını başkasının yıkaması gerekiyor.
2. Çamaşır suyu hazırlanırsa (deterjan vs.) yardımla külot, atlet, çorap, mendil yıkayabiliyor.
3. Çamaşır suyu hazırlanırsa küçük parça eşyaları yıkayabiliyor.
4. Yardımla çamaşır suyunu hazırlıyor ve küçük eşyaları yıkıyabiliyor.
5. Yardımsız çamaşır suyunu hazırlıyor ve küçük eşyaları yıkayabiliyor.
6. Yardımsız tüm çamaşırlarını kendisi yıkayabiliyor.
d.5. Ev Temizliği
1. Başkasının evi temizlenmesi gerekiyor.
2. Yardımla eşyaları tozunu alabiliyor.
3. Yardımsız eşyaların tozunu alıyor.
4. Yardım edilirse yerleri süpürgeyle süpürebiliyor.
5. Yardımsız yerleri süpürebiliyor.
6. Yardımla kapı pencereleri siliyor.
7. Yardımsız kapı ve pencereleri siliyor.
8. Yardımsız tüm evi temizleyebiliyor.
E. Trafik Temel Bilgisi
1. Toplama veya çıkarma yapamıyor.
2. Tek rakamlı sayıları topluyor veya çıkarabiliyor
3. Yolda giderken uyarılmadan kaldırımdan yürür
4. Sözel uyarılarla yardımcı olunursa karşıdan karşıya geçebilir
5. Trafik lambasının işaretlerini tanıyor (kırmızı DUR yeşil GEÇ)
6. Yardım edilirse trafik lambasının renklerini kullanarak karşıdan karşıya geçiyor.
7. Yardımsız trafik lambasının renklerini kullanarak karşıdan karşıya geçiyor
8. Yardımsız sağına-soluna bakarak dikkatli bir şekilde trafik lambası olmayan yollarda karşıdan karşıya geçiyor.
F. Toplumsal Mekan Kullanımı
1. Telefon kulübeleri
2. Sinema-Tiyatro-Konser
3. Postane (mektup,telgraf)
4. Cami
5. Yüzme havuzu-plajlar
6. Lokanta-Pastane
7. Spor salonları-stadyum
8. Dernekler-Odalar
9. Hastane-Dispanserler
10. Genel Tuvaletler
11. Berber-Kuaför
12. Belediye otobüsleri- Banliyö Trenler-Feribot
13. Şehirler arası otobüs-Tren-Gemi
14. Şehir içi dolmuş
15.Pazar yerleri (yiyecek alışverişi)
16. Bakkal-Gazete bayi
17. Süper marketler
18. Banka-Borsa
19. Döviz büroları
20. Banka kartı (ATM makineleri )
21. Kütüphaneler-Kitaplıklar
22. Büfeler
23. Acil servisler (polis, ambulans, itfaiye)
G. Alet- Araç Kullanımı
1. Ütü
2. Elektrik süpürgesi
3. Çamaşır makinesi
4. Makas
5. Tornavida-Çekiç-Pense- Keser
6. İğne – İplik
7. TV-Teyp-Radyo
8. Yemek pişirme için ocaklar
9. Konserve, şişe, mantar açacakları
10. Buzdolabı, Vantilatör
11. Mandal (ipe çamaşır asabiliyor)
12. Daktilo (tek parmak veya 10 parmak)
13. Bilgisayar (basit düzeyde)
14. Bisiklet
15. Traş makinesi (jiletli veya elektrikli)
16. Saç kurutma makinası
17. Mikrodalga fırın
18. Cezve-çaydanlık—tencere-tava
19. Saat-Çalar saat
20. Mikser, Fritöz
21. Elektrik sobası
H. Yemek Pişirme
1. Kahve
2. Ekmeğe yağ çikolata vs. sürme
3. Tost yapma
4. Çorba
5. Makarna
6. Izgaralar
7. Kızartmalar
8. Kek,pasta
9. Sebze yemekleri
10. Etli yemekler
11. Fırında pişen yemekler
12. Börek, tatlı
13. Köfte
14. Hazır pudingler
15. Salatalar
16. Soğuk Mezeler
17. Çay
18. Yağda yumurta
19. Patates yumurta haşlama
GÖRÜŞLER
DEĞERLENDİRME
8 Şubat 2008 Cuma
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder