8 Şubat 2008 Cuma

(BÖP) EL YIKAMA

BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ ÖĞRETİM PROGRAMI FORMU(BÖP)

Öğrencinin Adı-Soyadı:
Sınıfı:
Öğrencinin Performans Düzeyi

Özbakım becerilerinden yetersiz.
Kısa Dönemli Hedef

Bağımsız Ellerini yıkar.

Öğretimsel Hedef

1. Musluğu açar.2. Sabunu alır.3. Ellerini suyla ıslatır.4. Sabunu elleri arasında köpürtür.5. Ellerini ovalar.6. Ellerini durular.7. Musluğu kapatır.

Öğretim Süreci
A) Öğretimin yapıldığı yer
B) Araç-gereçler

C)Öğretimde kullanılacak yöntem ve teknikler.
D) Süre



Dersin işlenişi







Değerlendirme(ölçü aracı kullanacak)

sınıf
El, Musluk, su, sabun
ileri zincirleme ,tüm beceri yöntemi
3 oturum






Öğretmen dikkat çekme ve derse hazırlık kısmından sonra öğrenciye yaptığı davranışları taklit etmesini ister. Öğretmen davranışlar basamakları tek tek yapar ve öğrenciden de yaptıklarını taklit etmesini ister. Öğrencinin göstermiş olduğu doğru tepkiler hemen pekiştirilir ,yanlış tepkiler ise tekrar sunumuna yaparak öğrencinin taklit etmesini ister.

Öğretmenin Adı Soyadı:



DEĞERLENDİRME
Bildirimler
Ölçüt
Yönerge
1.
2.
3.
Ellerini yıkar
%100
Ellerini yıka.



Musluğu açar.
%100
Musluğu aç.



Sabunu alır.
%100
Sabunu al.



Ellerini suyla ıslatır.
%100
Ellerini suyla ıslat.



Sabunu elleri arasında köpürtür
%100
Sabunu ellerin arasında köpürt.



Ellerini ovalar.
%100
Ellerini ovala.



Ellerini durular.
%100
Ellerini durula.



Musluğu kapatır.
%100
Musluğu kapat.




Not:%100 ölçütün alt sınırı %70’ dır.



Değerlendirme Sistemi: +: Bağımsız S: Sözel yardım
M: Model olma F: Fiziksel yardım

Hiç yorum yok: