8 Şubat 2008 Cuma

ÖRNEK BEP

………………………………ÖZEL EĞİTİM VE REHABİLİTASYON MERKEZİ
YILLIK BİREYSEL EĞİTİM PROGRAMI
ADI SOYADI
TC KİMLİK NO
DOĞUM
TARİHİ
BABA ADI
ANA ADI
ÖZÜR GRUBU
ÖZÜR
ORANI
KURUM KAYIT TARİHİ VE NO












RAM RAPOR TARİHİ
RAM
RAPOR
KAYIT NO
RAM RAPOR SONUCU










VARSA SAĞLIK KURULU RAPOR SONUCU





UYGULANACAK EĞİTİM PROGRAMI


PROGRAMA BAŞLAMA TARİHİ
DEĞERLENDİRME SÜRESİ
BİTİŞ TARİHİ



BEP BİRİMİ (PROGRAMI HAZIRLAYAN MESLEK ELEMANLARI )
ADI SOYADI
ÜNVANI

Sorumlu Müdür

Özel Eğitim Öğretmeni

Fizyoterapist

Zihinsel Engelliler Sınıf Öğretmeni

Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Öğretmeni

Rehber Öğretmen

Anne-Baba
PROGRAMDAN SORUMLU MESLEK ELEMANLARI
ADI SOYADI
ÜNVANI

Özel Eğitim Öğretmeni

Zihinsel Engelliler Sınıf Öğretmeni

Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Öğretmeni

Rehber Öğretmen




ÖĞRENCİNİN PERFORMANSI






















İHTİYAÇLAR

















YILLIK AMAÇLAR






















AİLE EĞİTİMİ











B) AİLE EĞİTİMİ
Amaç; aileye çocuğu hakkındaki değerlendirme sonuçlarına göre hazırlanacak BEP programı hakkında bilgi vermek, ailenin görüşlerini almak ve ailenin eğitime aktif olarak' katılımını sağlamak.,
a) Aileye, test sonuçlarına göre, çocuğun düzeyi ve alacağı eğitim konusunda bilgi verme,
b) Çocuğunu kabullenme konusunda aileye rehberlik ve danışmanlık (psikolojik destek) hizmetlerini sağlamak,
c) Ailenin çocuğuyla iletişim kurabilmesi ve birlikte çalışabilmesi için uygun aile eğitim programını hazırlamak,
d) Ailenin çocuğuna zaman ayırması konusunda bilgilendirme çalışmaları yapılacak.












YÖNTEM VE TEKNİKLER

YÖNTEM VE TEKNİKLER
1. Açık Anlatım Yöntemi(tümden gelim ya da doğrudan öğretim)
2. Basamaklandırılmış Yöntem
a.Yap Basamağı: “yap-yap”, “yap-göster”, “yap-söyle”, “yap-yaz”
b.Göster Basamağı:“göster-yap”, “göster-göster”, “göster-söyle”, “göster-yaz”
c.Söyle Basamağı:“söyle-yap”, “söyle-göster”, “söyle-söyle”, “söyle-yaz”
d.Yaz Basamağı: “yaz-yap”, “yaz-göster”, “yaz-söyle”, “yaz-yaz”
3. İleri Zincirleme Yöntemi(Beceri Öğretiminde)
4. Tüm Beceri Yöntemi
5. Tersine Zincirleme Yöntemi
6. Dramatize
7. Seviye grupları
8. Soru-yanıt




ÖĞRETİMDE KULLANILACAK İŞLEM SÜREÇLERİ
A. İpuçları
1. Sözel İpucu
2. İşaret İpucu
3. Model Olma
4. Fiziksel Yardım
B. Şekil Verme
Uygun Olmayan Davranışların Azaltılması
1.Ayrımlı pekiştirme
2.Sönme
3.Hoşa giden uyaranı çekme
a. Tepkinin bedeli
b. Mola
Uygun Olan Davranışların Artırılması
1.Pekiştirme




KULLANILACAK
ARAÇ GEREÇ VE TEKNOLOJİ





Eğitim setleri , Akıllı ipler eğitim seti , Klasik masallar kitap– kaset seti , nesne- varlık – soyut – somut kavramları kazandırmayı hedefleyen tahta ve karton pazıl setleri , Nesne- varlık – soyut – somut kavramları kazandırmayı hedefleyen oyuncak setler.Kişisel temizlik araç ve gereçleri,

Büyük-küçük ve renk halkaları; farm set(hayvanlar); beceri küpü; vücut organları, vücut organları,
insan portresi, saat ve zaman kavramı, mevsimler, meslekler, büyük küçük çilek, parça-bütün, daire kavramı, yiyecekler, araçlar, orman hayvanları ve yedikleri yiyecekler, çiftlik hayvanları ve yedikleri yiyecekler, meyveler, geometrik montessoriler; tef, renk, şekil, zaman, parça bütün yap-bozları, ayna, çalışma masaları, çalışma sandalyeleri, mıknatıslı meslek, ev eşyaları, giysiler, enstrümanlar, sayılar ve şekiller yapıştırmalı kartlar.Çeşitli giysiler,mutfak araç ve gereçleri,Talim Terbiye Kurulu tarafından tavsiyeli kitap, araç ve gereçler.Bilgisayar.


DEĞERLENDİRME






Öğrenci ile yapılacak çalışmalar birebir belirlenerek hazırlandığından; programın değerlendirmesindeki ölçüt öğrencinin program genelindeki %80'i içeren başarısıdır. 3 ayda bir performans alımı yapılır. Programın izleme, geliştirme ve değerlendirme aşamalarında yapılacak çalışmaların denetlenmesinde ölçme değerlendirme kriteri bilgiye ve performansa göre yapılacaktır
Programın uygulanma aşamasında haftalık değerlendirme toplantıları ile programın amaçlara uygunluğu izlenir.
*Programın uygulanmasında aksayan noktalar tespit edilip, gerekli önlemler alınır.
*Programın başarısı öğrenciye kazandırılan beceriler baz alınarak değerlendirilir.
*Öğrencinin beceri ve kavramı edinmesi hazırlanan formal testler ile belirlenir. Buna göre;
- Kavram çalışmalarında; hazırlanan kavram öğretimi ölçüt bağımlı ölçü araçlarına göre beceri basamaklarının % 80 inin öğrenci tarafından bağımsız yapılması başarı için ölçüt kabul edilir.
- Beceri çalışmalarında Hazırlanan beceri ölçüt bağımlı ölçü araçları ile beceri analizlerinin %80'nin öğrenci tarafından bağımsız yapılması başarı için ölçüt sayılır. Tek fırsat ve çoklu fırsat yöntemlere bağlı olarak öğrencinin tüm beceri basamaklarını bağımsız yapması ölçüt kabul edilir.












Değerlendirme
Tarihi
DEĞERLENDİRMEYİ YAPAN BEP BİRİMİ
DEĞERLENDİRME
SONUCU
ADI SOYADI
ÜNVANI
İMZASI
1.
DEĞERLENDİRME
TARİHİ
































2.
DEĞERLENDİRME
TARİHİ


































































…/…./2008

GÖRÜLDÜ


……………………………………….

……………………………………. ÖZEL EĞİTİM VE REHABİLİTASYON MERKEZİ MÜDÜRÜ


















PLANLAMANIN YAPILIŞI:

*BİLGİSAYAR KAYDI İÇİN EN ÜSTTEKİ NOKTALI YERE ÖĞRENCİ ADI
YAZILIR.

1- 1. VE 2. SAYFALAR RAM RAPORUNA VE SAĞLIK KURULU RAPORUNA GÖRE DOLDURULUR .

2- EĞİTİM RAPORUNDAKİ YILLIK AMAÇLAR VE ÖĞRENCİ PERFORMANSINA UYGUN HEDEF VE DAVRANIŞLAR (UYGULANACAK PROGRAMIN HEDEF VE DAVRANIŞLARINDAN ALINARAK 2. SAYFAYA EKLENİR
Örnek : Eğitim raporunda ağır derecede zihinsel engelliye;
1.Psikomotor gelişim
2.Dil ve konuşma
3.Öz bakım becerilerinin kazandırılması
isteniyorsa Öğretilebilir düzeyler için uygulanacak programın o bölümleri alınarak
2.sayfaya eklenir.

3- SON İKİ SAYFA( YÖNTEM TEKNİKLER VE DEĞERLENDİRME BÖLÜMLERİ) EKLENEREK PLAN HAZIRLANIR. (ARAÇ VE GEREÇLER BÖLÜMÜNE KULLANILACAK DİĞER ARAÇ GEREÇ TEKNOLOJİ EKLENİR)

4- UYGULAMADAN SORUMLU ÖĞRETMEN DEĞERLENDİRME SÜRESİNE GÖRE BÖP HAZIRLAR BÖP 3 AYDA BİR PERFORMANS ALIMI YAPILARAK DEĞERLENDİRİLİR . KAÇINCI DEĞERLENDİRME İSE BÖLÜMÜNE SONUCU İŞLENİR..

5- DEĞERLENDİRMEYE GÖRE YENİ BÖP HAZIRLANIR.


6- GÜNLÜK PLAN YENİ BÖPE GÖRE YAPILIR

Hiç yorum yok: